ZOFI Rally Team - Historie
Počátky ZOFI Rally Teamu se datují k roku 1985, kdy si Václav Stejskal, v té době budoucí zakladatel a současný majitel ZOFI Rally Teamu, udělal závodní licenci a společně s Ottou Čadou absolvovali několik oblastních soutěží s vozem Trabant T601. Totéž se opakovalo v roce 1986 a 1987. Poté se již závodnická dráha Otty Čady a Václava Stejskala rozdělila.
Od r. 1989 se Václav Stejskal objevuje zejména za volantem, na horké sedadlo spolujezdce od této doby usedá již jen sporadicky. Počátky jezdecké kariéry Václava Stejskala jsou spjaty s vozy Škoda, nejprve s modelem 120 LS, poté s modelem Favorit 136L, na který Václav Stejskal dodnes velmi rád vzpomíná.
Zásadní zlom nastal v roce 1993, kdy byl založen ZOFI Rally Team. Současně dochází k výrazné změně soutěžní techniky. Od tohoto roku závodí Václav Stejskal především za volantem vozů značky Renault. Prvním modelem byl vůz R5 GT Turbo, který byl součástí týmu do konce roku 1995.
Během let 1996 až 2000 soutěžil, v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky, Václav Stejskal s vozy Renault Clio Williams. V roce 2001 byl v dílnách ZOFI Rally Teamu postaven, jako první v České republice, závodní speciál z modelu Renault Sport Clio II ph. 1. S tímto vozem slavil v roce 2002 Stanislav Talián mistrovský titul ve třídě N3 v rámci MČR Sprintrally.
V roce 2003 zakoupil ZOFI Rally Team tovární vůz z dílen Renault Sportu ve francouzském Dieppe – Renault Clio Sport ve specifikaci Ragnotti. Tento vůz stále patří do týmové stáje. Václav Stejskal s ním, krom řady vítězství v jednotlivých soutěžích, získal i několik významných titulů. V roce 2005 se za volantem tohoto vozu stal druhým vicemistrem třídy N3 v MČR Sprintrally, o rok později se mu dokonce dařilo ještě více, kdy dosáhl na stupínek nejvyšší a stal se tak mistrem republiky ve své třídě. O stálé připravenosti a dlouhodobé konkurenceschopnosti vozu svědčí i výsledky z roku 2014, kdy tentýž jezdec získal titul vicemistra ve třídě N8 v rámci MČR Sprintrally.
K dalšímu významnému kroku došlo v roce 2007, kdy byl, na popud Renault Sportu, v dílnách blatenského ZOFI Rally Teamu postaven další, ve své době naprosto unikátní, vůz. Jednalo se o Dacii Logan ve specifikaci N1. S tímto vozem dokázal Václav Stejskal hned v první ostré sezoně získat mistrovský titul ve třídě v rámci MMČR. V tomto roce došlo v dílnách ZOFI Rally teamu taktéž k postavení fungl nového vozu – Renault Clio R3. ZOFI Rally Team připravil toto vozidlo jako první v České republice.
Od roku 2008 se Václav Stejskal na českých tratích již neobjevuje tak často, což souvisí především se stavbou nového servisního zázemí. Od téhož roku se však ve startovních listinách tu a tam objeví i syn majitele týmu, Václav Stejskal jun., který ve svých prvních sezonách absolvuje několik podniků s vozem Dacia Logan, od roku 2014 se objevuje za volantem nově postaveného Renaultu Clio Sport ve specifikaci Ragnotti.
Během výše popsané doby bylo v dílnách ZOFI Rally Teamu v Blatné postaveno na dvě desítky závodních vozů. Jednalo se především o vozy Renault, konkrétně o modely R5 GT Turbo; Clio Williams; Clio Sport ph. 1, ph. 2, ph 2 Ragnotti; Clio R3 ACCESS / MAXI; nebo o vozy Dacia Logan, či Peugeot 206 RC. Blíže ke stavbě závodních vozů zde.
Současně se za volantem našich vozů vystřídala řada jezdců, mezi které patří mimo jiné Antonín Tlusťák, Stanislav Talián, Josef Sedláček, Kateřina Trojanová, Josef Koukola, Miroslav Fišer, Olga Lounová, Barbora Holická, David Suchařípa, Lukáš Langmajer a řada dalších. Blíže k pronájmu závodních vozů zde.